- Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „ Z kulturą mi do twarzy”
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Świetliczaki na tropie…… przysłów”
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Klasa w Terenie”
- Program PSIA LEKCJA
- Program PAH Godziny Wychowawcze ze Światem
- Przepis na dobrą komunikację i współpracę
- Ogólnopolski Projekt KAŻDY INNY - WSZYSCY RÓWNI
- Projekt językowy - Learn without learning
- Innowacja językowa - Team Game
- Mam pomysł! Sztuka pisania opowiadań.
- Innowacja pedagogiczna „Europa i ja”
- „Świetliczaki na tropie…KOLORÓW ŚWIATA”
- Projekt „Z Detektywem Pozytywką uczymy się logicznego myślenia”
- Program edukacyjny PSIA LEKCJA
- Projekt ekologiczny Z EKOLOGIĄ NA TY
- Międzynarodowy Projekt Edukacyjny CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki - edycja III
- MOŻNA INACZEJ - kreatywne metody pracy z uczniami
- Projekt edukacyjny CIEKAWSKIE PIERWSZAKI
- MAŁE LABORATORIUM NAUKI I SZTUKI
- NAUCZANIE BLOKOWE
- Program DOBRE ŁĄCZA
- Projekt CZYTAMY Z WARTOŚCIAMI
- Międzynarodowy Projekt Edukacyjny EMOCJA
- Międzynarodowy Projekt Edukacyjny CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki - edycja II
- Projekt edukacyjny - Booktelling for kids
- Program edukacyjny FINANSOAKTYWNI
- ABAKUS EUROPE
- Integracje czytelnicze oraz literackie - POTRAFIĘ I ROZUMIEM
- Program DOBRZE JEMY
- Projekt edukacyjny BAWIMY SIĘ W CZYTANIE
- EDUKACJA PRZYSZŁOŚCI - kompleksowy program wsparcia edukacji
Innowacja językowa - Team Game
Głównym celem innowacji jest utrwalenie i powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem z języka angielskiego w formie gry zespołowej.
Gra jest oparta na stałych niezmiennych zasadach. Uczniowie współpracują w niewielkich grupach, kierowanych przez lidera grupy. Uczestnik, w swojej turze gry, wybiera kategorię oraz pytanie z tabeli do gry wcześniej przygotowanej przez nauczyciela. Każda kategoria jest warta określoną ilość punktów, które drużyna może zdobyć za poprawnie udzieloną odpowiedź. Odpowiedzi udziela osoba wcześniej wybierająca pytanie, po naradzie ze swoim zespołem. W przypadku odpowiedzi błędnej, wszystkie grające drużyny mogą skorzystać z „minuty z książką” i wyszukać lub sprawdzić potrzebne informacje. Po minucie drużyna odpowiada ponownie, jeśli odpowiedź jest dobra zdobywa punkty, jeśli nie pytanie jest przejęte przez kolejną drużynę. Gra kończy się podliczeniem punktacji.
Quizowa forma powtórki daje szansę odpowiedzi każdemu uczniowi, wzmacnia pracę w grupie, wspiera uczniów słabszych, uczy pracy w dobrym tempie i wyszukiwania informacji we własnych materiałach. Pomaga uczniom przygotować się do sprawdzianu, ponieważ wiele przykładów z gry jest następnie częścią testu.
Sylwia Paczkowska